Elementy angażujące
typy elementów angażujących
Poniżej omawiamy różne typy Elementów Angażujących Na Stronie oraz to, jakie treści zawiera każdy z nich. Aby dowiedzieć się jak krok po kroku stworzyć nowy Element Angażujący Na Stronie, kliknij tutaj.
1. Statyczne Elementy Angażujące Na Stronie
Statyczne Elementy Angażujące są nieruchome i zawsze widoczne na Twojej stronie. Mówiąc inaczej, “przyczepiają” się one do Twojej witryny. Są one umiejscowione po lewej oraz prawej stronie ekranu i rozwijają się, gdy użytkownik najedzie na nie kursorem. Statyczne Elementy Angażujące doskonale sprawdzą się w działaniach typu call-to-action, takich jak telefon, e-mail, link lub formularz kontaktowy.
(Statyczny) Kliknij, aby zadzwonić/wysłać e-mail
Statyczny element Kliknij, aby zadzwonić/wysłać e-mail zawiera ikonę, tytuł, a także numer telefonu lub e-mail kontaktowy dla odwiedzających.
(Statyczny) Link do strony
Statyczny Link do strony zawiera ikonę, tytuł oraz link do wewnętrznej podstrony lub zewnętrznego URL.
(Statyczny) Formularz kontaktowy
Statyczny Formularz kontaktowy składa się z ikony, tytułu, odbiorcy e-maila, etykiety przycisku wysyłania oraz podziękowania. Ponadto możesz także wymagać od użytkowników zaakceptowania Twojej polityki prywatności przed wysłaniem formularza.
Ochrona przed spamem
Dla lepszej ochrony przed spamem możesz dodać niewidzialną walidację reCaptcha w ramach tego typu Elementu Angażującego — rozpozna on, czy wiadomość za pośrednictwem formularza została zgłoszona przez człowieka czy robota. W przypadku podejrzenia robota, odwiedzający będą musieli zaznaczyć pole Nie jestem robotem, aby skutecznie przesłać formularz. Niewidzialną ochronę przed spamem możesz włączyć w sekcji Ustawienia elementów angażujących.
2. Zwykłe Elementy Angażujące Na Stronie
Zwykłe Elementy Angażujące Na Stronie wyświetlają się w formie okna wyskakującego w obrębie witryny, które wzbogacone jest o animację początkową. Ten typ Elementów Angażujących skutecznie przyciąga uwagę odwiedzających, gdyż znajduje się on w osobnej warstwie ponad standardową treścią strony. Zwykłe Elementy Angażujące mogą być wyświetlanie w formie pola centralnego, wąskiego paska na dole lub na górze strony, a także niewielkiego pola narożnego (niektóre z elementów nie posiadają wszystkich opcji wyświetlania).
Krótko i na temat
Tworząc tekst w ramach Elementów Angażujących Na Stronie pamiętaj, że jego celem jest przekazanie odwiedzającym zwięzłej i treściwej wiadomości. Rozbudowane akapity lepiej sprawdzą się w przystosowanych od tego sekcjach Twojej witryny. Zalecamy nie przekraczać limitu 200 znaków. Jeśli tekst będzie składał się z kilku linijek, pasek przewijania zostanie automatycznie dodany do elementu.
Prosta wiadomość bez przycisku
Prosta wiadomość bez przycisku to nieskomplikowany Element Angażujący, który składa się jedynie z nagłówka oraz tekstu głównego.
Prosta wiadomość z przyciskiem
Prosta wiadomość z przyciskiem to promocyjny Element Angażujący Na Stronie, który składa się z nagłówka, tekstu głównego oraz przycisku (call-to-action). Przycisk może odsyłać użytkownika do wewnętrznej podstrony, zewnętrznego URL, pliku do pobrania lub adresu e-mail.
Kliknij, aby zadzwonić
Element Kliknij, aby zadzwonić składa się z nagłówka, tekstu głównego oraz przycisku połączonego z numerem telefonu (call-to-action). Gdy odwiedzający kliknie w przycisk, otwarta zostanie domyślna aplikacja do połączeń telefonicznych, a wskazany numer automatycznie wybrany.
Prześlij formularz kontaktowy
Element Prześlij formularz kontaktowy pozwala odwiedzającym na wysłanie prostego formularza na wskazany przez Ciebie adres e-mail. Ten typ Elementu Angażującego Na Stronie składa się z nagłówka, tekstu głównego, adresu e-mail odbiorcy (do którego przesyłana jest wiadomość), a także przycisku wysłania oraz podziękowania. Masz również możliwość zapisywania przesyłanych formularzy w zakładce Klienci. Wprowadź nazwę formularza, pod którą dane mają być zachowywane.
Ponadto możesz także wymagać od użytkowników zaakceptowania Twojej polityki prywatności przed wysłaniem formularza.
Ochrona przed spamem
Dla lepszej ochrony przed spamem możesz dodać niewidzialną walidację reCaptcha w ramach tego typu Elementu Angażującego — rozpozna on, czy wiadomość za pośrednictwem formularza została zgłoszona przez człowieka czy robota. W przypadku podejrzenia robota, odwiedzający będą musieli zaznaczyć pole Nie jestem robotem, aby skutecznie przesłać formularz. Niewidzialną ochronę przed spamem możesz włączyć w sekcji Ustawienia elementów angażujących.
Pobierz plik
Element Angażujący Pobierz plik składa się z nagłówka, tekstu głównego oraz przycisku. Po kliknięciu w przycisk odwiedzający rozpocznie pobieranie pliku, który został umieszczony na stronie.
Pokaż lokalizację na mapie
Typ Pokaż lokalizację na mapie to promocyjny Element Angażujący Na Stronie, który składa się z nagłówka, a także jednego bądź kilku adresów oznaczonych w formie pinezek na mapie. Możesz również zdefiniować domyślny poziom przybliżenia mapy w obrębie tego elementu. Odwiedzający mogą natomiast dowolnie przybliżać i oddalać mapę, przewijając bądź klikając w symbole + oraz -.
Zapisz się do newslettera
Przy pomocy Elementu Angażującego Zapisz się do newslettera możesz automatycznie dodawać odwiedzających do jednej lub kilku grup w zakładce Klienci, co pozwala z kolei na późniejsze wysyłanie spersonalizowanych wiadomości oraz prowadzenie kampanii e-mailowych. Ten typ Elementu Angażującego Na Stronie składa się z nagłówka, tekstu głównego, przycisku wysyłania oraz podziękowania. Masz również możliwość zapisywania przesyłanych formularzy w zakładce Klienci. Wprowadź nazwę formularza, pod którą dane mają być zachowywane.
Ponadto możesz także wymagać od użytkowników zaakceptowania Twojej polityki prywatności przed wysłaniem formularza.
Doświadczenie użytkownika: formularz newslettera zawiera pola na imię, nazwisko oraz adres e-mail, a także okienko do zaakceptowania polityki prywatności. Po kliknięciu przycisku wysyłania odwiedzający zostanie automatycznie przypisany do określonej grupy w zakładce Klienci.
Ochrona przed spamem
Dla lepszej ochrony przed spamem możesz dodać niewidzialną walidację reCaptcha w ramach tego typu Elementu Angażującego — rozpozna on, czy wiadomość za pośrednictwem formularza została zgłoszona przez człowieka czy robota. W przypadku podejrzenia robota, odwiedzający będą musieli zaznaczyć pole Nie jestem robotem, aby skutecznie przesłać formularz. Niewidzialną ochronę przed spamem możesz włączyć w sekcji Ustawienia elementów angażujących.
Pobierz plik
Element Angażujący Pobierz plik składa się z nagłówka, tekstu głównego oraz przycisku. Po kliknięciu w przycisk odwiedzający rozpocznie pobieranie pliku, który został umieszczony na stronie.
Wyślij do znajomego
Element Wyślij do znajomego składa się z nagłówka, tekstu głównego oraz przycisku.
Doświadczenie użytkownika: ten rodzaj formularza domyślnie zawiera pola na imię, a także adresy e-mail użytkownika oraz znajomego. Wiadomość wysłana na adres e-mail znajomego brzmi: [Twoje imię] poleca Ci tę stronę: [link]. Ten tekst został uprzednio skonfigurowany i nie może być zmodyfikowany.
Udostępnij w mediach społecznościowych
Element Udostępnij w mediach społecznościowych składa się z nagłówka.
Doświadczenie użytkownika: : ten element domyślnie zawiera ikony Facebooka, Twittera i Google+. Klikając na odpowiednią ikonę użytkownicy mogą udostępnić URL Twojej strony na danym portalu społecznościowym.